Fashion

Příběh Ray-Ban: Brýle na všech frontách

Generál MacArthur, Audrey Hepburn, The Blues Brothers, Tom Cruise a Will Smith. Historie brýlí Ray-Ban je příběh o tom, jak získat slávu díky slavným lidem a jak kultovní filmy vytvářejí módu.

Vezměme si prvního náhodného hráče blues, rockera, či prvního náhodného amerického hrdinu z kultovního filmu. Nebo prvního filmového policajta z dopravky. Co je všechny spojuje? Každý z nich téměř určitě nosí nějaký model brýlí Ray-Ban.
ray_ban_historie_02
První model slunečních brýlí Ray-Ban vznikl v roce 1937 a byl speciálně vytvořen pro piloty Air Force. Tyto brýle dostaly jméno Anti Glare a dnes je známe pod jménem Aviator. K jejich vývoji přispěl pokrok jak v civilním, tak vojenském leteckém průmyslu. S rozvojem nových letadel, která mohla létat stále výš, přišly i problémy spojené s nadmořskou výškou. Piloti trpěli bolestmi hlavy a nevolností způsobenými silným jasem, zářením ze slunce a také velkými vzdálenostmi, které museli překonávat. Již v roce 1929 generál MacCready požádal Ray-Ban o vytvoření nového typu brýlí pro piloty, který by je chránil před silným zářením ve vysokých nadmořských výškách a přitom zachoval jasné pole výhledu. Tak spatřily světlo světa první brýle se zelenými skly s názvem Anti Glare. První model z roku 1936 měl plastové obroučky a klasický Aviator tvar. Označení Anti Glare však bylo příliš obecné a neodlišovalo tyto nové brýle od konkurenčních výrobků. Proto byla v roce 1937 zaregistrována ochranná značka Ray-Ban a nový model dostal dnes již klasické kovové obroučky. Jméno Ray-Ban podtrhlo schopnost brýlí odrážet jas a chránit oči před slunečními paprsky. Tento model si okamžitě získal slávu jako Ray-Ban Aviator.

V prvních letech cílil Ray-Ban na sportovní nadšence a milovníky outdoorového života. Objevily se brýle se žlutými skly do zamlženého prostředí a také průlomový model Outdoorsman, který byl určen pro specifické skupiny, jako jsou lovci, střelci a rybáři. Brýlím rostla popularita i mezi piloty, policisty a všemi, kteří se věnovali outdoorovým aktivitám.

Ve 40. letech zamířil Ray-Ban i do války a díky vynikajícím sklům používali tyto brýle na svých misích američtí vojáci. Nehledě na ohromné nasazení firmy ve výzkumu a vývoji pro armádní účely vytvořil Ray-Ban nový typ skel i ke komerčnímu použití. Skla měla speciální nátěr v horní části, aby byly oči lépe chráněny před světlem. Ve spodní části skel však tento nátěr nebyl, aby uživatel mohl jasně vidět přístroje a další předměty.
ray_ban_historie_03
50. léta byla v určitém smyslu dekádou hlubokých změn, protože móda nabývala na stále větší důležitosti. Spotřebitelé začali brýle vnímat jako módní doplněk. Už to nebyly jen výrobky, které se používají z čistě praktických důvodů. V této době také vznikl druhý nejslavnější model brýlí – Wayfarer, který je považován za nejprodávanější model brýlí v historii. Okamžitě strhl pozornost filmového průmyslu a bylo jasné, že je předurčen k tomu, aby se stal modelem ikonickým.

Na konci padesátých let se Ray-Ban více zaměřil na ženy a poprvé ve svém katalogu zasvětil dvě strany obroučkám určeným právě dámám. Na trh byl uveden model Smart Set, jehož obroučky byly kolem očí protáhlé do tvaru křidélek. Brýle musely být stále nápaditější, aby držely krok s módou té doby. Zdobily je proto různé motivy, barvy a dokonce krystaly.

60. léta byla svědkem nebývalého rozmachu slunečních brýlí. Ray-Ban měl oproti svým konkurentům mnohem větší portfolio modelů jak pro muže, ženy, tak i děti. Rok 1961 byl důležitým mezníkem v historii této značky, který jí přinesl ještě větší slávu a věhlas. Brýle Wayfarer se objevily ve slavném filmu Snídaně u Tiffaniho s hvězdou filmového plátna Audrey Hepburn. Je to právě svět kina a showbyznysu, kterému Ray-Ban vděčí za ještě větší úspěch a popularitu. Brýle se objevovaly v nejslavnějšícha nejkultovnějších filmech 20. století. Po Snídani u Tiffaniho následovaly Easy rider, Blues Brothers, Top Gun nebo Las Vegas Parano, Avatar a Zuřiví psi.

Ray-Ban – to je také nadčasovost, autenticita, legendární styl, odvaha a výjimečná technologie. Tyto základní hodnoty značky způsobily, že Ray-Ban je v současnosti nepopulárnější značka brýlí na světě. Nejdůležitější poselství značky je spojeno s reklamním heslem NEVER HIDE, které říká: měj odvahu být sám sebou. Ray-Ban jsou brýle pro ty, kdo se na svět dívají vždy s široce otevřenýma očima.

zdroj: Ray-Ban / komerční sdělení

Doporučené

Přidat komentář