Beauty

Růže Lancôme: 40 let krásy

Růže Lancôme, jež byla poprvé vypěstována v roce 1973, slaví letos 40 let od svého rozkvětu. Georges Delbard, jeden z nejlepších « tvůrců » růží, vzdal jejím vyšlechtěním hold Maison Lancôme, který si tuto růži zvolil jako svůj symbol již v prvních dnech své existence v roce 1935. Tato květina v jedinečném fuchsiovém odstínu je jednou z nejvzácnějších aktivních složek kosmetiky Lancôme.

1973: Růže jménem Lancôme
V roce 1973 tráví Georges Delbard, proslulý zahradník a jeden z nejváženějších odborníků na kultivaci růží, dlouhé měsíce snahou vypěstovat nový druh nejoblíbenější květiny. Je to opravdové umění. Jde především o spojení dvou krásných druhů vybraných pro vypěstování třetího, který si od každého vezme to nejlepší. V průběhu křížení hraje každý z rodičů (původních rostlin) důležitou roli (za asistence pěstitele opiluje jedna druhou), která určuje vlastnosti, jež převezme nový druh. Jsou to stovky pokusů, než pěstitel dosáhne kýženého výsledku, který odpovídá jeho představám.

Nová růže vypěstovaná Georgem Delbardem přímo pro Lancôme je výsledkem rafinované alchymie, kdy spojením purpurové růže a růže v barvě lila, vznikl vzácný sytý fuchsiový odstín, plný pulzující čistoty. Silnější a bohatší květina se silnými, zářivými okvětními lístky a dlouhými pupenci, které jí dodávají noblesní štíhlé tvary, prokazuje výbornou schopnost adaptace. Robustnost zděděná po « otci »: růži  Chène, která je známá svou odolností. Jemná, ale silná, výrazně osobitá růže s nezapomenutelným zabarvením, kterou dodnes, čtyřicet let od jejího vzniku, pěstuje Arnaud Delbard, vnuk muže, jež tuto květinu vyšlechtil. Jednou za rok vyrůstá ze země, v níž byla vyšlechtěna – ve vesnici Malicorne, v regionu Allier, Bourbon, ve Francii. Celková roční produkce je omezena pouze na několik tisíc rostlin.

Začíná nová etapa jejího příběhu, etapa úzce spjatá s krásou. V roce 2012 se výzkumné laboratoře Lancôme začaly zajímat o překvapující vitalitu růže Lancôme a přišly na to, jak vyextrahovat nativní buňku. Tu nejčistší a nejsilnější podobu buňky v každém organismu, opravdový kus života. Náš výzkum prokázal opravdu špičkové odborné znalosti, když se mu podařilo začít tyto buňky pěstovat a zachovat všechnu jejich svěžest i regenerační schopnosti. Vznikla tak nová aktivní látka, díky které jsme mohli vytvořit ten nejluxusnější produkt z řady Absolue, krém Absolue L’Extrait. Se dvěma milióny nativních buněk růže Lancôme v jednom balení, je tou nejluxusnější péčí od Lancôme, zlatá třešnička na dortu, regenerace ukrytá v té nejsmyslnější textuře.

Lancôme a růže: Love story již od roku 1935
Symbol krásy, barvy, svěžesti a smyslnosti, ale i vášně, emocí a svůdnosti… Růže byla odjakživa úzce spjata s historií francouzské parfumerie. Bylo tedy naprosto přirozené, že právě tuto květinu si vybral Armand Petitjean, zakladatel Maison Lancôme. S vášní ji pěstoval v zahradách u své vily ve Ville D’Avray a vyráběl z ní své první vůně.  V roce 1935 byl za své dva parfémy, v nichž hlavní roli hrála právě růže – Tendres Nuits a Conquête – oceněn na světové výstavě v Bruselu.
ruze_lancome_02
Růže se okamžitě stala symbolem parfémů Lancôme. Prastará květina, krásně zakulacená a lehce zahnutá na svém stonku, inspirovaná plátny s přírodními motivy malíře a rytce Pierra-Josepha Redouté se později, v roce 1964, stala jedinečným symbolem Maison Lancôme: stylová růže na dlouhém stonku s malými lístky je součástí každého výrobku i reklamy. V roce 1974 se její podoba ještě zjemnila, když přišla o několik svých lístků a pomalu začala ožívat v reklamách a na produktech. V roce 2000 dostal fotograf Nick Knight volnou ruku a upravil růži pro reklamní kampaně. V roce 2010 se díky kampaním Maria Testina znovu stává ústředním motivem reklamní komunikace – symbol harmonie zachycený přirozeně, v celé své opravdovosti a velkoleposti.

Růže samozřejmě zůstala nedílnou součástí světa vůní Lancôme. V roce 1957 představila značka parfém Envol, v němž se snoubí růže s jasmínem a flakon ve tvaru vázy uzavřený růžovým poupětem… V roce 1971 vyzdvihl parfém Sikkim krásu bulharské růže. Ale je to rok 1990, který se zapsal do dějin francouzské parfumerie. Pro parfém Trésor navrhla jeho autorka Sophia Grosjman růži něžně objímající žhavé broskvové tóny – jedinečná vůně, která bude navždy doprovázet ženy a jíž propůjčily tvář ty největší herečky stříbrného plátna –  od Isabelly Rossellini až po Penélope Cruz.

Růže triumfuje i na poli dekorativní kosmetiky Lancôme, počínaje Rose de France, jednou z prvních rtěnek Lancôme s nádhernou vůní. A v srdci každé z těchto jedinečných vůní, která doprovází produkty Lancôme, bije růžové srdce. Protože značka Lancôme neodmyslitelně patří k růži, stejně jako je růže nezbytnou součástí Lancôme. Již téměř 80 let…

text: Lancôme / foto: Lancôme / komerční sdělení

Doporučené

Přidat komentář