Průzkum: evropské ženy se ujímají vlády nad rodinnou technologií a elektronikou

Mezinárodní průzkum společnosti D-Link zjistil, že chytré reproduktory s hlasovými asistenty posílily zájem Evropanů o nákup, používání a vlastnictví spotřební elektroniky.

Nové průzkumy v Evropě odhalily změny trendů v tom, kdo obvykle vlastní, nakupuje a používá spotřební elektroniku a elektronické pomůcky v moderní chytré domácnosti – více než polovina žen (55 %) napříč Evropou totiž uvádí, že ve svých rodinách „přebírá velení“ nad technikou.

Průzkum společnosti D-Link, světového lídra v oblasti chytrých domácností a síťových technologií, také zjistil, že používání chytrých reproduktorů s hlasovým ovládáním, jako jsou Amazon Alexa, Google Home nebo Apple HomePod, podpořilo kladný vztah k technologickým vymoženostem u milionům lidí po celé Evropě. Asi 67 % žen i jejich rodin na celém kontinentu prý vděčí chytrým reproduktorům ovládaných hlasem za zvýšení důvěry v užitečnost nových technologií.

Společnost D-Link se dotazovala více než 8 000 lidí ve Velké Británii, Francii, Itálii, Německu a Španělsku a zjistila, že více než 480 000 000 Evropanů (65 %) dnes vlastní nebo plánuje, že zakoupí do své domácnosti reproduktor s hlasovým asistentem. Z toho počtu vlastní takové zařízení nebo ho chce v blízké budoucnosti koupit více než 61 % evropských žen. Studie také zjistila, že v průměru asi polovina žen v celé Evropě (55 %) je ve svých rodinách tou osobou, která koupí a bude tyto chytré pomůcky používat nejvíce. Mezi největší příznivce techniky patří ženy v Itálii, jelikož více než 62 % z nich uvádí, že moderní technologie nakupují a používají ze všech členů domácnosti nejvíce. Za nimi následují ženy v Německu a Španělsku (59 %), Francii (54 %) a ve Velké Británii (37 %).

Spolu s rostoucí důvěrou v technologie asi tři čtvrtiny (72 %) lidí po celé Evropě říká, že jim chytrý reproduktor s hlasovým asistentem nějakým způsobem obohatil život – včetně 70 % žen.

Celkem polovina Evropanů (50 %) vděčí chytrým reproduktorům s hlasovým asistentem za to, že jim ušetřily čas, přičemž stejně velká část (50 %) se také domnívá, že jim jejich zařízení pomohlo usnadnit každodenní úkoly. Přibližně třetina (33 %) Evropanů si rovněž pochvaluje klidnější domácí prostředí a prohlašuje, že Amazon Alexa, Google Home Assistant nebo Apple Homepod mají podíl na tom, že pro ně byly některé situace méně stresující.

Při zkoumání nejběžnějších způsobů použití chytrých reproduktorů s hlasovým ovládáním se ukázalo, že většina Evropanů (71 %) využívá tato zařízení hlavně k poslechu hudby, rádia nebo podcastů. Poté následují informace o počasí (57 %), funkce budíku nebo časovače (52 %), zjišťování nejnovějších zpráv a aktuálních událostí (52 %) a pokládání vtipných dotazů (41 %).

Výzkum dále zjistil, že více než dva z pěti lidí v celé Evropě (42 %) používají reproduktor s hlasovým asistentem ve spolupráci s dalšími chytrými domácími zařízeními, jako jsou chytré zásuvky, routery, domácí bezpečnostní kamery a různé senzory.

Zdroj: D-Link / komerční sdělení

Sdílejte článek s přáteli

Doporučené články

Štědrý den není jen datem v kalendáři. Je symbolem návratu k podstatě, k tichu, rodině a světlu, které se rodí

Některé roky se nepočítají na měsíce, ale na zkoušky. Na chvíle, kdy jsme musely být silnější, než jsme chtěly. Kdy

Když si vybíráme domácího mazlíčka, často si říkáme, že výběr je prostý – někdo miluje psy, jiný se neobejde bez

Přidejte se k nám