Nejstarší značky parfémů putují stoletími až do dnešní doby

Parfémy mají bohatou historii, sahající až do starověkých civilizací. První známky používání vůní pochází z Mezopotámie a Egypta, kde se esenciální oleje, balzámy, koření a vonné látky používaly při rituálech a náboženských ceremoniích.

V antickém Řecku a Římě byly vůně spojeny s luxusem a bohatstvím. Oleje a vonné přípravky se staly nedílnou součástí každodenní péče o tělo vyšší společnosti. V průběhu středověku byly parfémy v Evropě především ve vlastnictví šlechty a duchovenstva. Vůně se používaly i k maskování nepříjemných zápachů, které byly běžné v dobových městech.

Rozkvět parfémů v Evropě přineslo renesanční období. Italská města jako Florencie a Benátky se staly centry výroby a obchodu s vůněmi. V 17. a 18. století se parfémy staly módním doplňkem na evropských dvorech. V té době byly oblíbené těžké orientální vůně, ale také květinové a citrusové kompozice.

Průlom v technologiích výroby parfémů přineslo 19. století. Vznikly nové postupy extrakce esenciálních olejů, což umožnilo výrobu levnějších vůní. V této době vznikly i první moderní parfémové domy, jako například Guerlain a Chanel. Bohaté dědictví a tradici v oblasti výroby parfémů mají značky Creed, Floris London a Farina gegenüber.

Další inovace v oblasti parfémů pak přineslo 20. století. Vznikly ikonické vůně, jako Chanel No. 5, která je dodnes považována za absolutní klasiku. Postupně se objevovaly nové složky a výrobní technologie, což vedlo k větší rozmanitosti v nabídce parfémů.

Dnes je průmysl parfémů globální a nabízí širokou škálu vůní pro různé příležitosti.

Parfémy jsou nejen osobním doplňkem, ale mnohdy i uměleckým a módním vyjádřením. Výroba parfémů prochází neustálým vývoje, spojeným s vývojem technologií a změnami vkusu společnosti.

Text: redakce, foto: bigstock

Sdílejte článek s přáteli

Doporučené články

Období menopauzy a premenopauzy prožívá každá žena jinak. Kromě neodvratitelných tělesných změn mohou toto období doprovázet nepříjemné tělesné procesy i

Jak je možné, že mají ženy v Indii a Kolumbii tak lesklé vlasy a japonské či bulharské ženy tak krásnou

Vůně značky Michaels Kors jsou oblíbené zejména pro svou sofistikovanost a eleganci, často kombinují moderní prvky s nadčasovými akcenty. „Sofistikovanost

Přidejte se k nám