Hubnutí

7 dietních pravidel, která nepodléhají módním trendům

Ti z nás, kteří se alespoň jednou v životě snažili zhubnout, určitě narazili na různé tipy jak toho docílit, na různé dietní programy zaručující snížení váhy o x kilogramů, přečetli si spoustu rad, co při které dietě dělat a naopak nedělat. Existuje však několik základních pravidel, která jsou neměnná a nepodléhají žádným módním trendům.

Nevynechávejte snídani
Snídaně je nejdůležitější jídlo dne. Tělo potřebuje energii a potřebuje ji i pro hubnutí. Budete-li jíst vyváženou zdravou snídani, je mnohem pravděpodobnější, že se nebudete přejídat během dne, pozdě odpoledne a večer. Nasnídejte se nejpozději do jedné hodiny od chvíle, kdy jste vstali a vybírejte si hlavně potraviny obsahující pomalu vstřebatelné sacharidy (celozrnné pečivo, křehký chléb, zelenina…) a vlákninu.

Hladovět není zdravé ani prospěšné
Ukládá-li vám některá z diet hladovět, upusťte od ní hned. Hladovět není zdravé a z dlouhodobého hlediska vám to k udržení zdravé váhy nepomůže. Snězte denně alespoň 3 jídla. Dbejte pouze na to, co v ten který čas jíte. K snídani zejména potraviny obsahující pomalu vstřebatelné sacharidy, k obědu a k večeři kombinaci potravin obsahujících pomalu i rychle vstřebatelné sacharidy.

Nechoďte nakupovat hladoví
Mnoho z nás jde na nákup ve chvíli, kdy mu kručí v žaludku, to má za následek, že nakoupí zbytečně mnoho potravin a zejména ty, na které má právě v tu chvíli chuť. Než odejdete na nákup potravin, najezte se. Hladoví totiž máme tendenci koupit více potravin, a abychom je následně nevyhodili, sníme je.
dietni_pravidla_04
Nevyhýbejte se zdravým tukům
Když se řekne „tuk“, většina těch, kteří chtějí zhubnout, si představí něco, co prostě nesmí, něco nezdravého, co způsobuje, že přibírá na váze. Ne všechny tuky jsou však špatné. Budete-li se striktně vyhýbat všem potravinám, které obsahují tuk, vyjmete tak ze své stravy i tuky tělu prospěšné. To může mít za následek, že se začnete přejídat. Nezapomeňte, že i tuky tělo pro dobré fungování potřebuje. Zdravé tuky obsahují například ryby, avokádo, olivový olej nebo ořechy.
dietni_pravidla_03
Nepodceňujte spánek
Spánek je nedílnou součástí procesu zdravého hubnutí. Nedostatek spánku způsobuje nižší míru energie, metabolismus správně nefunguje, nemáte tak sílu ani náladu na pohyb, spíše se obrátíte směrem k jídlu a lenošení. Spánek má vliv také na hladiny některých hormonů v těle, které hrají důležitou roli v potlačení chuti k jídlu a ke stimulaci chuti k jídlu.

Vyhněte se jídlu pozdě večer a v noci
Snažte se dobře najíst nejpozději tři hodiny před tím, než půjdete spát. V noci váš metabolismus zpomaluje, tuky z tzv. nočního jídla tak budou spíš uloženy než spáleny.
dietni_pravidla_02
Bez pohybu to nepůjde
Dodržování všech těchto pravidel nepovede ke kýženému výsledku bez dostatečné dávky pohybu. Nejen, že vás pravidelný pohyb pomůže udržet štíhlé, ale zlepší také kvalitu vašeho spánku a přidá na energii. A nemusíte zrovna „potit krev“ ve fitku, stačí vyměnit jízdu autem nebo MHD za procházku nebo jízdu na kole, výtah za schody a občas si jít třeba zaběhat do blízkého parku.

text: redakce / foto: bigstock, archiv

Doporučené

Přidat komentář